Lieve marketingmensen van Lay’s,

Graag wil ik het even (eenzijdig) met jullie hebben over twee van jullie commercials met Messi:


de ‘onnatuurlijk gezellige familie’-commercial


de ‘tafelvoetballen met Messi is de normaalste zaak van de wereld’-commercial

Ik heb de spotjes gefascineerd bekeken en mij beperkt tot de volgende vragen/bevindingen:

  • 1. MESSI HEEFT GEEN ECHTE ZAKKEN CHIPS VAST

Messi1

Fantastisch Messi, dat je Lay’s chips bij je hebt! MAAR SINDS WANNEER VERKOOPT LAY’S ONGEKREUKELDE ZAKKEN CHIPS DIE JE IN EEN ONNATUURLIJKE HOUDING VAST MOET HOUDEN? NOU? EN DIE WOKKELS, DIE MOETEN TOCH VEEL SCHUINER HANGEN AANGEZIEN JE ALLEEN HET HOEKJE VAST HEBT? NOU, HE, MESSI?

  • 2. Kunnen we even een momentje nemen voor de grootte van de bank bij de gezellige familie?

In het beginshot zit deze supergezellige familie lekker knus op de bank:

Messi-bank1

Maar huh, he, Messi is in tha house en de bank is minstens anderhalf keer zo groot? Wat een prachtdingen kan die man toch voor elkaar krijgen! Oh en trouwens, welk boefje heeft even snel de tafel opgeruimd in de tijd tussen deur-open-doen, besef-dat-het-Messi-is en Messi-die-ertussen-komt-zitten?

Messi2

  • 3. Maar wacht ff, ís Messi daar wel?

Laten we even opnieuw kijken naar het laatste screenshot:

Messi2

Op dit punt geloof ik nog wel dat ze nu wel echte zakken chips vast hebben (die ze zo geforceerd vast moeten houden dat er geen kreukje op zichtbaar is) en ik geloof zelfs nog wel dat ze ‘voor het eggie’ aan het eten zijn, maar… Waarom zijn alle familieleden gepixeld behalve Messi? Hoezo is de bank opeens zoveel groter? En Messi had toch maar één zak Bugles bij zich, hoe komen ze er dan nu aan twee?

Of moet ik vragen: Wie zat er nu eigenlijk voor een greenscreen, de onnatuurlijk vrolijke en gelukkige familie of was het toch Messi himself?

  • 4. Nasynchronisatie anno 2016, why?

Waarom wordt er anno 2016 eigenlijk nog gebruik gemaakt van nasynchronisatie, helemaal bij zo’n groot merk als dat van jullie dat genoeg budget heeft om desnoods een hele-goedkope-maar-minstens-zo-verschrikkelijke commercial te (laten) maken met Nederlandssprekende mensen?

  • 5. Is het trouwens niet fantastisch dat Messi exact dezelfde houdingen kan aannemen? 

Messi heeft een vaste ‘ik-heb-chips-vast-houding’. Erg knap dat hij dit zo onder de knie heeft, ben hier zelf nog dagelijks mee aan het oefenen. Hij trekt er zelfs dezelfde kleding voor aan en houdt zijn vingers in exact dezelfde stand. Kijk maar, hier is de houding in de gezellige-familie-reclame:

Messi1

En hier in de tafelvoetbal-reclame:

Schermafbeelding 2016-08-06 om 16.33.16

Fantastisch! Je zou bijna denken dat het 1 shot was maar dan met de zakken chips erin ge-Photoshopt!

 

  • 6. Kunnen we ook even een momentje nemen voor deze man uit de Argentijnse variant, die links van Messi zit met die achterlijk omgeslagen broek?

Messi jongen stikt

Hallo, hij stikt?

(leuk trouwens dat Messi hier op exact dezelfde plek op de bank zit als in de gezellige familie reclame! Zal hij als enige mens op deze wereld die plek op de bank precies tussen twee zitkussens in het lekkerst vinden zitten?)

  • 7. Waarom krijgt Asian guy op rechts eigenlijk geen chips?

Lay_s_Tafelvoetbal_met_Messi

Diskriemienasie!

Lieve marketingmensen van Lay’s, volgens mij is het duidelijk. Jullie reclamecampagne met Messi is STOM. Doe ff beter je best de volgende keer.

Heb voor deze post trouwens vierhonderd keer naar reclamespotjes gekeken met krakende, verse chips, dus als u mij even wilt excuseren – ik ben even naar de supermarkt.

Kusjes

Delen? Mag!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestShare on Tumblr

7 thoughts on “Lieve marketingmensen van Lay’s

  1. Persoonlijk hoef ik niet 400 keer naar die reclame te kijken om te weten dat die gewoon ruk is. Hey Messi, je hebt Lays chips bij je! Ja trut, dat weet hij zelf toch ook wel? En dan die misselijk makende dweperige blik van dat jongetje erbij, arch!
    Maar je hebt gelijk hoor: het is een kutreclame.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *