Ik haat jullie man. Ik haat hem intens! Die stomme, ik-weet-het-altijd-beter intens nare och-och-och-wat-zijn-wij-kijkertjes-toch-dom ABN-AMRO man.

Zo.

Ik voel me meteen een stuk beter.

Ik geef de ABN AMRO reclameman: -***** (minsterren dus, voor het geval je het minnetje voor de sterren nog niet had gezien, want je lijkt me wel zo iemand die dit bekijkt, ABN AMRO RECLAMEMAN!)
Wanneer bezocht/bekeek/las/deed/at ik de ABN AMRO reclameman: de eerste keer moet ergens begin/midden 2017 zijn geweest
Moet je nu iets van de ABN AMRO: als je je te dom voelt voor deze wereld, dan ja

Sorry, maar wie ís de ABN AMRO reclameman eigenlijk?

ABN en de man: onlosmakelijk met elkaar verbonden

DE.ZE.DU.DE.

(even een kleine disclaimer: mijn haat jegens deze man is puur gericht op wie hij is in de reclames en niet op hem persoonlijk als privé-persoon, stuur geen politie op me af aub, ok)

Maar lieve Roxanna, jij haat maar 96% van de bevolking, waarom haat je dan precies deze man?

NOU. Dat zal ik je vertellen. En bewijzen, want de bewijzen liegen er niet om! Doordat ik deze bewijzen moest vergaren via YouTube hebben zij nu wel een aantal extra views en ik hoop niet dat ze daardoor denken dat dit een succesvolle reclamecampagne was. Tenzij het doel van de campagne was om mensen zich lekker dom te laten voelen zodat ze als kuddeschapen naar de ABN zouden komen om daar eindelijk eens wat wijsheid te verkrijgen. *insert realisatiemoment*

OKE. Ik neem je mee naar lente/zomer 2017. We verplaatsen ons even naar een gezellig mannenweekend in Zuid-Frankrijk. Ha-ha-ha, bier, eten, gezelligheid, lachen, fantastisch. Blijkbaar kunnen betweters als de ABN AMRO reclameman (witte shirt) toch ook vrienden hebben. Rob is namelijk ook mee (in ’t blauwe shirt) en Rob is accountant. Je begrijpt, dan is hij automatisch goed met cijfertjes enzo en mag je verwachten dat hij als de spreekwoordelijke pot goed voor ieders geld zorgt! Toch? NOU. De ABN AMRO man weet wel beter! Zodra de rekening betaald moet worden loert hij mooi even mee over het schoudertje van Rob de Pot.

Kijk ‘m over dat schoudertje  van Robbepot in ’t blauw mee-loeren! Hallo, ooit gehoord van privacy?

Tja, je ziet het eigenlijk al he? Dat gaat natuurlijk helemaal mis. Murmelend horen we Robbepot nog zeggen ‘hoe kan dat nou weer?!’ terwijl onze ABN AMRO man met een schuin oog de camera inkijkt.

Dit, beste kijkertjes, noemen we een samenzweerderige blik. Eigenlijk bedoeld om je beter te laten voelen, maar in het geval van deze reclame ga je je eigenlijk alleen maar slechter voelen.

Nou, goed, nu niet te erg onder de indruk zijn, maar onze ABN AMRO man is dus ‘De Stille Kracht’ van deze vriendengroep (uiteraard zijn dit zijn eigen woorden, nooit die van mij). Je hebt er wellicht nog nooit gehoord (bij het lanceren van deze reclame leefden we immers nog in 2017), maar er bestaat dus tegenwoordig zoiets als internetbankieren. Ja, laat dat woord maar even op je inwerken. In-ter-net-ban-kie-ren. En dan kun je dus direct geld overschrijven naar iemands’ rekening. ZELFS IN HET BUITENLAND(!!!!!)

Dus De Stille Kracht maakt even hotseflots wat geld over naar Robbiepottie (hij wist natuurlijk ook hoeveel hij over moest maken, want hij zat mee te loeren over zijn schouder omdat hij blijkbaar wel alles weet van internetbankieren, maar niet over PRIVACY) en tadaaa: situatie weer onder controle. Kijk maar:

Jahoor, Robbepot lacht weer!

Nu wil je natuurlijk weten hoe onze geweldige ABN AMRO reclameman dit doet, toch? Nou. Dat zal hij je vertellen. Door een logo van ABN AMRO in beeld te laten verschijnen. That’s it. That’s all you need. Want als je nog niet wist dat internetbankieren bestond, heb je enkel het logo van ABN AMRO nodig om verder te kunnen komen in het leven.

Maar goed, hier eindigt dit verhaal helaas niet.

Niet?

Nee. Er is meer. Nu we *Goddank* eindelijk enlightend zijn over internetbankieren, gaan we in 2018 nog MEER LEREN. Gratis. Via de TV. Dit keer over hypotheken. Misschien wist je het nog niet, omdat het natuurlijk logisch is dat je in gevangenschap zonder televisie, internet en/of telefoon hebt geleefd, maar de hypotheekrente staat al een tijdje historisch laag(!!!!). Dus NU is de tijd om over te stappen. Althans, als we ABN AMRO reclameman moeten geloven (en dat moet je, want hij weet altijd alles het best). Hier klimt hij zelfs een trap op om een nog groter publiek in een keer te kunnen oreren over hypotheken en lage rentes:

THE CROWD GOES WILD!!!

Zelf hoefde hij alleen maar over te stappen van hypotheek aanbieder om gebruik te kunnen maken van die historisch lage rente. Je zal het maar bedenken. Echt, deze man is zo gruwelijk slim dat ik er bang van word. Gelukkig helpt hij zijn buren ook met deze tip. Althans… ‘Helpen’. ‘Tip’. Ik heb ooit geleerd dat alles waar ‘moet’ voor staat niet geheel vrijblijvend is, en laat ‘moet je’ of ‘ga!’ nu eens het favoriete begin zijn van elke willekeurige zin die uit de mond van de ABN man komt.

Maar ook hier stopt het leed niet.

NIET?!

Nee. Er zijn ook radioreclames. Waarvan deze de ergste is. Blijkbaar is de Nare Betweter a.k.a. De Stille Kracht ook nog eens in staat geweest om een vrouw (of man) aan de haak te slaan, want hij heeft het over zijn zwager. En zijn zwager is helaas zo achterlijk oerstom dat hij in plaats van plausibele bronnen raadplegen, advies vraagt aan De Stille Kracht. Ook echt oer- oer- oerstom want door advies aan De Stille Kracht te vragen, versterken we alleen maar het idee dat hij alles weet. Kappuh daarmee jongûs!  Ik citeer:

“Mijn zwager heeft spaargeld en vraagt zich af wat ‘ie ermee moet doen. O ja, hij heeft geen tijd om langs de bank te gaan en of ík ‘m kon adviseren. ‘Ga beeldbankieren met ABN AMRO!’, zei ik. ‘Een persoonlijk videogesprek met je adviseur, buiten kantooruren! Zij kunnen je piekfijn adviseren over alle mogelijkheden.'”

 

Je gelooft het toch niet? Anno 2018 kunnen we dus gebruik maken van beeld en geluid en zijn we niet meer afhankelijk van kantoortijden?! Het moet toch niet gekker worden?

Maar nog belangrijker: ‘piekfijn’. Piek. ABN AMRO = bank. Piek is geld. Get it?

Nou, goed. Lieve marketingmensen van ABN AMRO, zouden jullie willen stoppen met stating the obvious en doen alsof jullie ons de nieuwste Wereldwonderen tentoonstellen? Helemaal omdat doen alsof je je publiek moet informeren over internetdingetjes omdat je publiek best wel dommig is en jullie echt superslim en high-tech, niet echt strookt met het niet kunnen handelen van DDoS-aanvallen.

Kusjes.

Delen? Mag!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestShare on Tumblr

One thought on “Lieve marketingmensen van ABN AMRO

  1. 1 opmerking op dit geweldige stukje afzeiken
    Hij heeft het over de man van zijn zus misschien geen vrouw of man zelf nodig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *